Verslag OCMW raad 28 juli 2016

Op 28 juli 2016, over deze onderwerpen: Lokaal sociaal beleid - OCMW

Pilootproject zorgregio Waasland mbt geïntegreerde zorg voor chronische patiënten.

Op de raad van 19 mei 2016 stond dit al eens op de agenda waarbij zorgregio Waasland aan het OCMW Hamme vroeg toe te treden tot het betreffende pilootproject. De oppositie vond dit een logische keuze gezien Hamme behoort tot de zorgregio Waasland en ook een ziekenhuiscampus heeft van AZ Nikolaas maar omdat eenzelfde vraag kwam van de zorgregio Dendermonde waartoe o.a. de huisartsenkring Hamme toebehoort, wou de meerderheid geen keuze maken.

Nu minister De Block de goedgekeurde pilootprojecten bekend gemaakt heeft en zorgregio Waasland bij de genomineerden is en Dendermonde niet, komt de vraag alsnog om als OCMW Hamme zich aan te sluiten bij dit pilootproject.

Aangezien we dit als fractie 2 maand geleden al de meest opportune keuze vonden, wordt dit mede goedgekeurd.

Voedselbedelingscentrum.

De renovatiewerken van het pand in de Hoogstraat zijn intussen opgelopen tot zo’n 310.000€ wat toch een domper zet op de geringe aankoopprijs van 275.000€ die men kon afdingen in augustus 2014.

Ontwerper S3Architecten had de werken aanvankelijk geraamd op zo’n 300.000€ al liet de offerte van de laagste regelmatige bieder, Dero Construct, ten bedrage van 364.000€ (gunning opdracht op Raad van 22 oktober 2015) al vermoeden dat de renovatiekost niet gering ging zijn. Nu maar hopen dat het verschil tussen raming S3Architecten en effectieve werken in verhouding niet even groot gaat zijn voor de bouw van het kinderdagverblijf en assistentiewoningen!

De voorzitter deelt mee dat de opening van ’T Verhoog voorzien is op 16 september 2016 wat betekent dat er voor juli en augustus mogelijks nog vorderingsstaten moeten betaald worden van de renovatiewerken. Benieuwd of de uiteindelijke kost van deze werken het bedrag van de offerte al dan niet overschrijdt.

Aanstelling directeur ouderenvoorzieningen – toelating tot de proeftijd.

De hoofdreden voor deze extra Raad, is de aanstelling van de nieuwe directeur ouderenvoorzieningen. Het verloop en resultaten van de examens wordt overlopen in besloten zitting en uiteindelijk gaat de Raad over tot stemming.

Saskia Boone wordt aangesteld als nieuwe directeur. We wensen haar veel succes in deze nieuwe uitdaging!

Verslag Bruno Pletinck