OCMW raad 11 december 2014

Op 11 december 2014

VERSLAG OCMWRAAD 11 DECEMBER 2014

1)Mededelingen: De feitelijke vereniging Huis van het Kind Hamme wordt vanaf november erkend , doch zonder subsidies. Daar is geen budgettaire ruimte voor. Dit project staat nog in zijn startblokken en er worden zeker verdere initiatieven genomen (pand Hoogstraat)

Naar aanleiding van de vraag van de Gouverneur Oost Vlaanderen ivm lokale initiatieven mbt winterplan gaat het OCMW een advertentie plaatsen in de Kleine Wuiten om mensen te sensibiliseren en om duidelijk te maken dat mensen met problemen bij hen terecht kunnen.

2)Beslissing tot gunning van de opdracht tot aankoop van een geïntegreerd kassasysteem WZCM wordt verdaagd. Tot hier toe was er enkel een reactie van Schaubroeck. Men wacht op meerdere leveranciers met offertes .

3)Aanstelling ontwerper Masterplan Kinderdagverblijf en assistentiewoningen :gunning van de opdracht

De 3 eerder geselecteerde architectenbureaus Abetec , S3A architecten en Architectenstudio hadden hun ontwerp voorgesteld aan de beoordelingscommissie die bestaat uit de leden van het vast bureau en secretaris , stafmedewerker , architect en consultant van Probis en een externe deskundige kinderdagverblijf op27 november. Op basis van de selectiecriteria in het lastenboek werden punten toegekend . Abetec behaalde 78.6 ptn , S3A architecten behaalden 88.57 punten en Architectenstudio 90 ptn . De enige weerhouden ontwerper zal instaan voor de opmaak van het masterplan voor de campus dat als basis dient voor de subsidieaanvraag bij VIPA (enkel mogelijk voor kinderdagverblijf) . Probis zal instaan voor het technisch-financieel plan .

De 3 voorstellen werden ter zitting kort toegelicht .

Met 9 stemmen voor S3A en 2 stemmen (N-VA Pletinck en De Smedt )voor architectenstudio werd S3A Architecten Mechelen weerhouden als ontwerper . Dezen zullen dus instaan voor de uitvoering en de opvolging van de werken.

N-VA schaarde zich hiermee achter het ontwerp waar ook de externe jury voor opteerde (experten van Probis en van KDV). De andere raadsleden volgden de jury niet.

4)Het samenwerkingsvoorstel groenbeheer 2015 met sociale werkplaats Spoor 2 wordt unaniem goedgekeurd. Dit omvat een 2-wekelijkse onderhoudsbeurt campus Hospitaalstraat – Damputstraat en 15 maaibeurten campus Bloemkorf . WZCM valt hier voorlopig niet onder wegens de bouwwerken die nog volop aan de gang zijn .

5) Vaststelling budget 2015: De raad krijgt een uiteenzetting door de financieel beheerder. N-VA onthoudt zich hier , met als motivatie door raadslid Pletinck de visie tov thuiszorg die niet toereikend genoeg is en onvoldoende info ivm project Nieuwstraat en het Sociaal Huis.

6) Aanpassing huishoudelijk reglement Kinderdagverblijf Zonnebloem . Wordt unaniem goedgekeurd mits een kleine aanpassing van pag.8 ivm interne voorrangsregels.

7)Invoering electronische maaltijdcheques : unanieme goedkeuring voor gunning aan Sodexo . Dit binnen een samenwerking arrondissement Dendermonde. Voorstel is opstart en implementatie ten

laatste 2de kwartaal 2015 met formeel engagement om de contractuele periode lopende tot eind 2017 te respecteren .

8)Aanbesteding , gunning en toewijzing van de opdracht tot wijziging inkom seviceflats De Durme .Na nazicht van ontwerper Abetec van de 2 enige inschrijvers VMG De Cock St Niklaas en Alplas nv Dendermonde werd deze laatste geadviseerd .De raad keurde unaniem goed.

Chris De Smedt