N-VA Hamme wil vrachtwagens bannen van het Kaaiplein

Op 29 mei 2012, over deze onderwerpen: Veiligheid

Het verkiezingsprogramma van N-VA Hamme is gebaseerd op drie pijlers: aantrekkelijk, veilig en Vlaamser Hamme. In een aantrekkelijk Hamme wordt de nachtrust van de bewoners niet gestoord door het lawaai van startende motoren of uitlaatgassen van stationair draaiende vrachtwagens.

Fietsers die via het Kaaiplein de verbinding maken tussen de Durmedijken komen na de groene omgeving terecht op een onaantrekkelijk plein met tientallen vrachtwagens. Wat één van de toeristische pareltjes van Hamme-centrum zou kunnen zijn, is een onverzorgde noodparking.

Een gemeentebestuur dat leefbaarheid van buurten en wijken wil voorop stellen, moet inderdaad ingrijpen in storend en belemmerend parkeren van grote vrachtwagens. Zeker in de bebouwde kom horen langdurig geparkeerde vrachtwagens niet thuis. N-VA Hamme is daarvan overtuigd maar beseft ook terdege de nood aan een toegankelijke, vlot bereikbare en beveiligde vrachtwagenparking.

N-VA Hamme hoopt dat het gemeentebestuur haar belofte van een vrachtwagenparking buiten de bebouwde kom waarmaakt. Zo niet, dan zal N-VA Hamme dit als een prioritaire doelstelling opnemen in haar programma.