N-VA Hamme pleit voor nultolerantie

Op 31 mei 2012, over deze onderwerpen: Veiligheid

Naar aanleiding van de schermutselingen tijdens het voorbije Pinksterweekend aan het plaatselijke openluchtzwembad, vindt N-VA Hamme dat het hoog tijd is om werk te maken van een doortastende aanpak. N-VA stelt voor om nultolerantie en camerabewaking in te voeren om de steeds toenemende overlast aan te pakken.

Na alweer een incident dat de Hammenaar diep geschokt heeft, moet men zich hoogdringend de vraag  stellen hoe tolerant men kan zijn tegen dergelijke uitingen van respectloosheid en het lak hebben aan om het even welke regels.

Deze voorvallen zijn de laatste tijd een spijtige constante in Hamme.  Het ene feit ligt nog vers in het geheugen en er dient zich alweer een ander aan.  Vechtpartijen bij carnaval, incidenten in het zwembad, roekeloze autobestuurders die aan joyriding doen, verkeersagressie, conflicten aan de bushalte… het lokt allemaal heel wat reacties uit bij de plaatselijke bevolking. Iedereen heeft hier immers de laatste tijd wel op de één of andere manier mee te maken gehad.

Blijkbaar ziet de meerderheid momenteel andere prioriteiten voor Hamme, terwijl het toch duidelijk is dat hier nood is aan een krachtdadig beleid dat de veiligheid en - bij uitbreiding - het welzijn van onze inwoners voorop stelt.

N-VA heeft als één van haar speerpunten een veiliger Hamme en kan zulke uitspattingen absoluut niet aanvaarden. Er moet veel kordater worden opgetreden. Het invoeren van de nultolerantie voor dit soort zaken lijkt ons dan ook een must.

Andere gemeenten hebben dit al met succes geïntroduceerd waardoor het “speelterrein” van dergelijke individuen en groepen verlegd is naar plaatsen waar men niet bereid is zich harder op te stellen.

Met alle respect voor haar inwoners, maar Hamme mag en zal niet het Chicago (of Kuregem) van onze streek worden. Het is vijf voor twaalf en het lijdt geen twijfel dat het beleid alle mogelijkheden moet bieden aan de ordediensten om deze wantoestanden te beteugelen!