U bent hier
Verslag OCMW raad 18 januari 2018
![](https://hamme.n-va.be/sites/afdelingen.n-va.be/files/styles/style_news_detail/public/generated/images/news-picture/img_54692060x75.jpg?itok=_Gyx6vU-×tamp=1517590570)
Dokter Walter Dierickx beëindigt zijn overeenkomst als CRA (controlerend raadgevend arts) in het WZC Meulenbroek op 30 april 2018. Er wordt contact opgenomen met de artsenkring om een nieuwe kandidaat naar voor te brengen.
Door de toetreding van AZ Lokeren tot de vzw AZ Nikolaas moeten er wijzigingen aan de statuten aangebracht worden. Dit vergt het voorafgaand akkoord van alle deelgenoten van AZ Nikolaas, welke de raad unaniem goedkeurt. Dit besluit wordt ter goedkeuring overgemaakt aan de gemeenteraad van Sint-Niklaas/Hamme en ook aan het college van burgemeester en schepenen. Tevens wordt aan de vzw AZ Nikolaas machtiging verleend om het dossier in te dienen bij het ABB (agentschap binnenlands bestuur) van de Vlaamse Overheid. De toekomstige naam wordt “Ziekenhuizen Waas en Durme”.
Gezien de slechte staat van de wasmachine en de droogkast in het OCMW-gebouw in de Damputstraat, dient dringende vervanging zich aan. Het lastenboek voor aankoop semi-industriële wasmachine en droogkast wordt voorgelegd. De raming bedraagt 5200 euro.
Een lastenboek wordt voorgelegd voor de aankoop van medische voeding. Het betreft een overeenkomst voor 36 maanden. Na grondig marktonderzoek werden drie firma’s uitgenodigd voor een prijsofferte, namelijk NUTRICIA BELGIE NV, NESTLE CATERING SERVICES NV en FRESENIUS MEDICAL CARE BELGIUM NV. Raming hiervan wordt geschat op 84000 euro.
Zoals eerder vermeld gaat OCMW Hamme de arbeidskledij voor WZC Meulenbroek, kinderdagverblijf Zonnebloem en het dienstenchequebedrijf niet meer huren maar zelf aankopen. Het lastenboek wordt voorgelegd. Het gaat over een periode van 60 maanden en wordt geraamd op 40000 euro. Unanieme goedkeuring.
Financieel rapport van 2018/1 toont een stabiele gunstige situatie.
Resultaat tevredenheidsonderzoek WZC: Dit tevredenheidsonderzoek in 2017 werd aan 159 bewoners uitgedeeld en slechts door 77 ingevuld. Er werd gepeild naar tevredenheid op 7 verschillende vlakken, namelijk onthaal en opname, hulpverlening 24/24 uur, facturatie, maaltijden, animatie, klantenservice en accommodatie. De raad kreeg een duidelijk overzicht van de metingen en kon een positief tot zeer positief resultaat noteren. Als minpuntjes kwamen naar voor dat het personeel te weinig tijd heeft voor een babbel met de bewoners, de kamertemperatuur in de zomer niet altijd optimaal is, regelmatig verlies van wasgoed en dat sommige bewoners zouden willen eten wanneer zij het wensen en niet wanneer het normaal gezien wordt opgediend.
Voor verslag, Chris De Smedt