Verslag OCMW raad 13 december 2018

Op 17 december 2018, over deze onderwerpen: Lokaal sociaal beleid - OCMW

• Slagerij Ambachtro uit Kastel wil haar vleesoverschotten iedere maandag doneren aan  het OCMW. Deze overschotten moeten zelf afgehaald worden om zo spoedig mogelijk te bedelen op dinsdag in het Verhoog. De rest zal worden diepgevroren om later nog te kunnen verdelen. Men gaat het voedselagentschap eerst aanspreken om info in verband met de controle op de versheid van het vlees.
  • Voorstelling door de adjunct financieel directeur van het BBC Budget 2019. Het betreft hier een overgangsjaar (nieuw bestuur) waarbij geen grote investeringen mogen worden voorzien.
  • Half januari wordt het ‘oude dodenhuisje’ op de parking voor het Fabiolaziekenhuis afgebroken. Dit luidt dan ook meten de start in van de opstart van de assistentiewoningen en nieuwe kribbe. Het einde zou voorzien zijn eind december 2020.
  • Het AZ NIKOLAAS vraagt naar de mogelijkheid om tussen het WZC Meulenbroek en de G- en de Palliatieve dienst van het AZN een overeenkomst af te sluiten inzake samenwerking – functionele binding. In feite betreft het een hernieuwing van reeds bestaande, vroeger afgesloten overeenkomsten. Deze overeenkomsten vereisen geen ‘exclusiviteit’ voor het AZN. Dit wordt unaniem goedgekeurd.
  • De vernieuwde samenwerkingsovereenkomst Den Craenevliet (Trento vzw – Ocmw) wordt verschoven naar 2019.

Voor verslag Chris De Smedt