Verslag OCMW raad 23 maart 2017

Op 24 maart 2017, over deze onderwerpen: Lokaal sociaal beleid - OCMW

1. Gunning van de opdracht klassieke en multidosis medicatietoelevering WZC Meulenbroek. Vier firma’s dienden een offerte  in, namelijk Farmazorg  Oudenburg, COOP Aptheken Gent, MDDPharma Lloydspharma  Antwerpen en Pharma Force Sint-Denijs-Westrem. Het gunningscriteria bestond uit 2 faktoren, namelijk de prijs (30/100) en aanpak van het plan (70/100). De jury bestond uit de afdelingsverantwoordelijken, de directeur, de stafmedewerker en de CRA (Dr. Dierickx). Zij kwamen tot volgende cijfermatige beoordeling:

 

Farmazorg:         75,72

Lloydspharma:   74,57

COOP:                62,30

Pharma Force:   49,78

Dit zijn de cijfers na de tweede ronde, de BAFO (Best and Final Offer). Er werd unaniem gestemd de gunning aan Farmazorg toe te kennen vooral wegens hun voorgestelde plan van aanpak, welke tot een aanzienlijke efficiëntiewinst leidt bij de verpleegkundigen. Bovendien herleidt deze manier van werken bij levering van de medicatie per bewoner de foutenmarge tot quasi nihil.

 

2. Deelname OCMW aan de Erfgoeddag op 23 april 2017. Dit gebeurt in samenwerking met erfgoedcel en Heemkring Osschaert. In de vroegere materniteit loopt een tentoonstelling over de geschiedenis van de zorginstellingen in Hamme. Dit van 23 tot 30 april. Op zondag 23 april zijn er geleide wandelingen om 11, 14 en 16 uur.  Op de opening  zaterdag 22 april te 16 uur biedt het OCMW een receptie aan. Afgesloten wordt op 30 april in het WZC of het gemeentehuis.

 

3. Het OCMW en het Agentschap Integratie  en Inburgering werken samen betreffende de tolkendienst. Het Agentschap legt een samenwerkingsovereenkomst ter goedkeuring voor met als nieuw gegeven dat de prestaties betalend worden. Een tolk ter plaatse kost 8 euro voor het eerste uur en 2 euro per bijkomend kwartier (vervoerkost 0,33 euro per km). Gezien het onontbeerlijk is dat het OCMW over een tolk kan beschikken in de begeleiding van de asielzoekers, wordt dit unaniem goedgekeurd.

 

4. Rapportage van de klachtenanalyse  van 1/7/2016 tot 31/12/2016. Het betreft hier 12 klachten (tov 15 in het eerste deel van dat jaar ) . Kwaliteitsverantwoordelijke Ann Willaert komt een uitgebreide toelichting geven . Meestal gaat het om 1 enkele klacht over een bepaald item ( vb kledij van bewoner niet aangepast aan het seizoen). Een meer voorkomende klacht is het verlies van persoonlijke kledij van de bewoners . Regelmatig worden  nu ‘uitzoek momenten ‘ georganiseerd zodat de familie op zoek kan gaan naar verloren kledij. Het linnen laten naamtekenen zou ook al veel problemen kunnen voorkomen maar wordt nog regelmatig vergeten door de bewoner of zijn vertegenwoordiger. De luchtventilatie die niet overal werkt is een probleem dat binnenkort van de baan zal zijn als Delta  Thermic  de nodige vernieuwingen zal uitgevoerd hebben. Al bij al zijn alle klachten zo goed als opgelost.

 

VOOR VERSLAG    DE SMEDT CHRIS

 

 

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is